Nuffnang me~

Sunday, April 24, 2011

Coretkan

Sehelai lukisan yang putih 
bersih tiada warna
di tiup angin
ringan berterbangan di ruang udara
di keramaian orang

Tiada yang mengendahkan
kadang-kala tinggi ia pergi
kadang-kala rendah ia terbang
hampir di pijak
akan tetapi
angin lalu meniup ia naik
dan naik tanpa arah tujuan

Perlukan pelukis
menggapai kertas itu
agar ia tiada lagi terbang
terbang tanpa tujuan

Jika ia mempunyai pelukis
lukiskan lah 
coretkan lah
calitkan lah
walaupun segaris cuma

Wahai pelukis 
coretkan lah segaris warna
Agar ia terisi dengan warna 
warna yang mampu membuatkan
lukisan putih seri naik warnanya

Coretkan lah pelangi
pelangi yang indah warnanya
walapun kadang-kala
pelangi itu satu khayalan
kata orang

Coretkanlah walaupun hanya
segaris cuma



Saturday, April 23, 2011

Tempat wajib: buku

Hari ni rasa macam baru lepas merentas desa... ~_~''

Huh.. lama dah ta merentas desa segala.  Actually, pagi tadi telah merajinkan diri pergi jumpa hencek posman.  Pergi jumpa hencek posmen kah??? Tak la, pergi pejabat pos lah, nak hantar surat penting yang pertama dalam hidup.      Harap-harap, bernasib baik lah. (amin..)  Tak tau kenapa rasa penat sangat, mungkin sebab kena naik bas dan menapak dari bus stop sampai ke shoping complex tuh.  Habis saje semua urusan berkaitan dengan hencek posmen tuh, da tak larat naik balik nek bus.  So, tunggu lah ayah tersayang jemput dari tempat keje dia.  hehe..;D

Itu aktiviti sebelah pagi.  Sebelah petang plak, aktiviti window sopping shopping di Jusco.  Dan aktiviti ni lah yang menambahkan lagi merentas desa nye.  Round satu Jusco tuh, sempat lagi round McD 2 ke 3 kali pastu pergi bakery, then pergi lalu McD balik.. Macam hape entah.  Sebabnya semata-mata nak fikir, beli ais-krim ke beli roti lagi kenyang  ~_~''  (haih, ape je lah kan..)

Okey, straight to the topic.  Selalu kalau pergi mana-mana shoping complex, mesti ada tempat wajib pergi and this time I nak cerita salah satu daripadanya.



> Bookshop <

Yes, the bookshop.  This is the place that compulsory to visit.  Kalau orang lain duk sibuk window shopping tengok kasut lah.. baju lah.. tapi me and my parent suka pergi bookshop.  Kalau ada banyak masa, nak duduk dalam tu lama2 tapi selalunya tergesa-gesa sebab ada destination lain lagi nak pergi. 

Dalam banyak-banyak buku kat bookshop tuh, ada satu buku yang menarik minat I waktu tu ialah buku tentang DSLR.  Yes, my interest now is toward DSLR.  I really wanna have 1.  

Oh DSLR, please come to me.  I love to have you in my life.. (hoho.. already in my wishlist)

That book explain about how to use DSLR and have guide to new user who new to DSLR.  Nak beli buku tu tapi DSLR pun tade.  Tumpang baca je lah kat bookshop.  Haaa.. ada satu lagi buku terjumpa tapi bukan menarik minat, it is more.. apakehalbukuni... tade buku lain ke nak terbit.  Buku tu ialah tentang Justin Bieber. I am sorry to those who fan of Justin Bieber.  Buku tu lebih kurang macam menceritakan pengalaman dia jadi artis kot.  (am not sure about it but it kind of lah).. Kalau nak kata dia tu tokoh ke.. wira negara ke.. penyelamat ke.. siapa2 je lah yang ada buat bakti or sumbangan, logik lah nak buat buku.  Tapi..... 
Hmm.. lu pikir lah sendiri der..

Lepas habis dah round kat Jusco dan dapat menyejukkan badan terutamanya sekarang ni cuaca sangatlah panas sampai rasa macam ni...  BOLEH TAK NAK ADA AIR TERJUN KAT SEBELAH RUMAH????
rasa macam nak berendam je selalu dan melangkah sebelah rumah je bila nak berendam...~_~''
Okeh, abaikan part yang ini ye.. 

Until next post... Chao.

Salam.

Thursday, April 21, 2011

Here Without You




Here Without You
by Three Doors Down


A hundred days have made me older
Since the last time that I saw your pretty face
A thousand lies have made me colder
And I don't think I can look at this the same
But all the miles that separate
Disappear now when I'm dreaming of your face

I'm here without you baby
But you're still on my lonely mind
I think about you baby
And I dream about you all the time

I'm here without you baby
But you're still with me in my dreams
And tonight it's only you and me, yeah

The miles just keep rollin'
As the people leave their way to say hello
I've heard this life is overrated
But I hope that it gets better as we go, oh yeah yeah



I'm here without you baby
But you're still on my lonely mind
I think about you baby
And I dream about you all the time

I'm here without you baby
But you're still with me in my dreams
And tonight girl it's only you and me

Everything I know and anywhere I go
It gets hard but it won't take away my love
And when the last one falls, when it's all said and done
It gets hard but it won't take away my love, whoa

I'm here without you baby
But you're still on my lonely mind
I think about you baby
And I dream about you all the time

I'm here without you baby
But you're still with me in my dreams
And tonight girl it's only you and me, yeah oh yeah oh
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jana Pendapatan

Labels

kNOw abOUt Me

My photo
You Welcome to visit my blog. Have nice reading and enjoy it. :)