Hye sume.. lame dah tak update blog. Hari-hari bukak blog, tapi idea tak ada lagi untuk update. So, hari ini teringin nak update sikit je... at least update dan nak lepaskan rase nak menaip kat blog. hehe...
Esok dah masuk bulan Februari. Cepat masa berlalu. Tinggal lagi 2 minggu untuk cuti mid-term dan sekali dengan cuti raya cina. Yeah.. boleh balik umah. Dah sebulan tak balik. Rasenya da windu kat umah. Keje banyak sebenarnya tapi tak ye mula2 buat lagi... Pe la nak jadi ni Fasyareena ui... (dalam ati ni wisau ni..) Next week maybe de 2 quiz. Bak kate lecturer, next week adalah minggu quiz datang ye. Sekarang sedang cube untuk membuatkan diri lebih organize tok merajinkan diri buat revision dan assignment.
Okey.. that all for now. Until next entry....(^_*) chao.
Sunday, January 31, 2010
Monday, January 18, 2010
Lumut & Teluk Batik.... jenjalan
Ke Lumut la kami pada hari Ahad semalam. Me and my housemates pegi jenjalan ke Lumut dan Teluk Batik. Sebenarnya tak merancang pun. One of my housemate iaitu Eton... dan kawan dia.. yang bawak kami sume pegi sana. Kami bertolak dari rumah dekat pukul 2 petang mase tu. Mula2 tu, cam tak excited sangat nak pegi sana...tapi bila dah sampai Lumut baru rase excited. Tau nape? Wah... giler tangkap walaupun hari panas terik. (hehe.. panas memang la panas.. tapi bila dapat cam, tangkap gambar je la kiteorang..ahaks)
Kami sampai Lumut dekat pukul 3 lebih or 4 petang kot...(lupe da T_T) Sesampai je kami kat sane, round2 cari parking dulu. Pusing punye pusing, baru dapat parking nye.. jauh sikit. Turun je dari kete, kami singgah kt ekspo yang ada kat situ. Tak beli pe pun.. window shopping je ( window shopping yg bukan kt shopping complex ea...=P) niza and tehah nak tengok spec hitam, last2... niza beli satu. Saya tak beli ye. Lepas tu...( banyak nye word lepas tu..) haus la plak kan dan tambah perut lapak ek..
Eton berkate: korang kt ne? ABC jom.. (sebab pe tny kat ne, sorang ke sane...sorang ke situ)
Ape lagi.. memang tekak haus dan panas betul kat situ. Lepas dah ABC dan alas perut sikit... Ada tenaga la nak jalan lagi. Haa... lepas makan baru la aktiviti giler menangkap gambar bermula.... ^_^ hehe. Gambar2 ni... kami masih di Lumut.



Last destination plez... Taman Paya Bakau (seperti yang tertera kt pintu gerbang tu yek)
Taman Paya Bakau

Mase mula2 sampai dan nak masuk pintu gerbang tu.. takut2 kejap sebab banyak monyet yang bergayut kat situ.. T_T . Namanya pun Taman Paya Bakau kan.. memang nampak pokok je kat dalam tu. Kami jalan2 kat dalam tu... naik jambatan gantung dan jalan sampai la jalan mati yang benti kat sungai...kot.



Kat sini la yang kate jalan mati tu. Lepas habis jalan sampai benti kat sini... patah balik jalan, nak kuar balik la kan. Tak kan nak duduk situ je.. lagi pun perut da lapar balik. Lepas keluar dari Taman Paya Bakau tu, kami sume balik la Sri Iskandar balik. Makan jom... makan malam ea sebab kiteorang sampai Sri Iskandar dah malam. Wah... penat campur seronok t ^_^
Last week... sronok jenjalan. Hari Sabtu wayang.. hari Ahad Lumut plak.
Kami sampai Lumut dekat pukul 3 lebih or 4 petang kot...(lupe da T_T) Sesampai je kami kat sane, round2 cari parking dulu. Pusing punye pusing, baru dapat parking nye.. jauh sikit. Turun je dari kete, kami singgah kt ekspo yang ada kat situ. Tak beli pe pun.. window shopping je ( window shopping yg bukan kt shopping complex ea...=P) niza and tehah nak tengok spec hitam, last2... niza beli satu. Saya tak beli ye. Lepas tu...( banyak nye word lepas tu..) haus la plak kan dan tambah perut lapak ek..
Eton berkate: korang kt ne? ABC jom.. (sebab pe tny kat ne, sorang ke sane...sorang ke situ)
Ape lagi.. memang tekak haus dan panas betul kat situ. Lepas dah ABC dan alas perut sikit... Ada tenaga la nak jalan lagi. Haa... lepas makan baru la aktiviti giler menangkap gambar bermula.... ^_^ hehe. Gambar2 ni... kami masih di Lumut.

dari kiri gambar: ETON, NIZA, TEHA & ME

Next destination plez... TELUK BATIK. Kami naik kete balik. Nak pegi mane???
TELUK BATIK...^_<
Ini adalah kali pertama sampai Teluk Batik. Mula2 tu, imagine jugak... tempat apa Teluk Batik ni? Bila sampai sane je... Wah... pantai la.. (t-e-r-u-j-a sebentar..bersama kit kat. Eh...tak2 silap ayat. Excited jap.. jumpe pantai) tapi panas kalu nak mandi. Lagi gelap la saye... Sampai kat situ, kami duduk2 jap. Pastu baru turun kan air... celup2 kaki jew. Walaupun main air je.. tapi suke. Dan juge... tangkap gambar la pe lagi.


Last destination plez... Taman Paya Bakau (seperti yang tertera kt pintu gerbang tu yek)
Taman Paya Bakau

Mase mula2 sampai dan nak masuk pintu gerbang tu.. takut2 kejap sebab banyak monyet yang bergayut kat situ.. T_T . Namanya pun Taman Paya Bakau kan.. memang nampak pokok je kat dalam tu. Kami jalan2 kat dalam tu... naik jambatan gantung dan jalan sampai la jalan mati yang benti kat sungai...kot.



Kat sini la yang kate jalan mati tu. Lepas habis jalan sampai benti kat sini... patah balik jalan, nak kuar balik la kan. Tak kan nak duduk situ je.. lagi pun perut da lapar balik. Lepas keluar dari Taman Paya Bakau tu, kami sume balik la Sri Iskandar balik. Makan jom... makan malam ea sebab kiteorang sampai Sri Iskandar dah malam. Wah... penat campur seronok t ^_^
Last week... sronok jenjalan. Hari Sabtu wayang.. hari Ahad Lumut plak.
Saturday, January 16, 2010
Adnan Sempit

Kali ni tak nak cite sinopsis cite Adnan Sempit. Kalu nak tahu pasal cite ni, pergi tengok sendiri kat wayang ya....=))
Hari ni kami bertiga:- me, tehah and niza hangout together. Wah... saye suke ^_^ Pada mulanya niza plan nak pergi zoo Taiping tapi tak jadi sebab suddenly something came up. So, niza membawa kami.. (skema sikit ea) pergi tengok wayang kat Jusco Ipoh. Kiteorang pegi tengok cite Adnan Sempit seperti yang kat tajuk entry ni. Never mind... dapat tengok wayang pun dah suke. Kami bertolak dari rumah agak tengah hari jugak la dan kami sampai dekat2 pukul 2 petang.
Sesampai je kiteorang kat sane, terus je pegi beli tiket wayang dulu. Wah... ramai betul orang tengok wayang ari ni sampai kan kiteorang ingat nak tengok yang awal nye, tapi full house. So, kiteorang beli la tiket pukul 5.20 petang. Lepas beli tiket, kami pergi lunch dulu kat foodcourt. Perut pun dah kenyang. Tiket lambat lagi. Jadi, untuk mengisi masa yang masih bersisa around few hours I think.... kami pergi main bowling. Wah... tak rancang nak pergi main bowling. Kami main untuk 1 game je. I enjoyed it. Tapi tu la... saya tak terror main. Main sesuke je. Seronok....^_^
Cite: Adnan Sempit
2.20 petang: FULL
3.20 petang: FULL
Lepas habis main bowling, kami singgah farmasi jap cari barang. Pastu, bila tengok jam.. dah pukul 5 petang. So, kiteorang pun terus pegi wayang kat tingkat 2.. kot. Dekat bowling tadi... ramai budak sekolah... kat wayang tadi... ramai couple dan budak sekolah gak. Huhu... so crowded. Bukan kat wayang je, kat Jusco tu sendiri dah crowded.
===========================================
Cite Adnan Sempit memang best. Memang pecah perut gelak... best dan puas hati la. Tak rugi tengok cite ni. Kami sampai tak benti gelak bila kat certain scene tu. Sam iaitu pelakon utama cite ni, lakonan dia sempoi dan best. Suke sangat2 cite ni. Rase macam nak tengok lagi. Semua dalam panggung memang gelak habis la tengok cite ni. Ayat yang paling I suke dalam cite ni ialah
' wa tak main la tengok wayang dengan mat rempit macam lu, wa layan mat kerete je bro... yang ade bumbung'
** just for fun
=============================================
Itu lah activity weekend saya untuk hari sabtu.. hari ahad esok, tak tahu lagi.
Subscribe to:
Posts (Atom)
Jana Pendapatan
Labels
Activities
(45)
advertising
(1)
beading
(8)
BUNGA TISU
(4)
Chilhood
(2)
CPUV campaign
(5)
DIY
(7)
E-Day
(1)
Family
(12)
Fashion
(4)
Feeling
(20)
Hantaran
(1)
Holiday
(14)
idea susun & deco
(2)
IKEA
(1)
Ilmu
(1)
Info corner
(2)
Kenangan
(12)
L~O~V~E
(18)
lace
(3)
manik
(3)
Motivation
(5)
muar
(1)
Nikah
(2)
Nuffnang
(8)
pearl
(6)
Pet
(1)
Preparation
(5)
Recipe/Food
(14)
Result
(3)
rumah sewa
(1)
Solat Istikarah
(1)
Song Lyrics
(18)
Stress
(15)
Suke-suke
(15)
tudung bawal
(1)
Tutorial
(7)
University
(31)
Veil
(2)
Video
(12)
Wedding Preparation
(11)
