Nuffnang me~

Friday, October 9, 2015

Penutup bawah pintu

Assalamualaikum.

Hari ini nak share 1 benda yang memang dah lama berniat nak pasang tapi tak di beli. Pernah jumpa di kedai biasa tapi kena skru bagai, leceh. Lagi nak minta tolong hubby pasangkan, memang ke laut la. Tunggu dia rajin.

Cari punya cari, terjumpa 1 produk yang lain tapi fungsinya sama. Meh kita share sama-sama. Mana tau ada yang cari jugak kan.

Ni namanya Twin Draft Guard. Fungsinya adalah untuk mengelakkan serangga-serangga kecil masuk ke dalam rumah atau supaya keep the warm in the house la, orang putih kata. Hehe.



Ini lah dia. Hari tu jumpa kat instagram sis ni. Memang da lama cari. So, bila jumpa, terus je beli. Cara pakai nya pun senang je. Tak payah guna paku atau gam dan sebagainya. Cuma masukkan pada bawah pintu yang ada ruang tu. Sebab benda ni nipis je untuk masuk bawah pintu dan material nye lembut.

.

Ini rupa pintu sebelum guna benda ni. Pada sy, benda ni memang praktikal. Lagi-lagi untuk orang yang menyewa. Esok-esok kalau nak pindah, cuma keluarkan semula dan boleh pakai di tempat lain pulak. 




Ini pula gambar pintu selepas pasang benda ni. Boleh tengok dalam gambar, material nya lembut kan? Yang panjang tu nampak macam rod tapi sebenarnya dalam dia macam kabus plastik tapi tak keras. Ia fleksibel. Boleh dilipat atau dipotong jika saiz pintu berbeza.


(p/s : Ini bukan entri berbayar. Cuma kongsikan apa yang boleh dimanfaatkan untuk pembaca).

3 comments:

  1. boleh halang asap jerebu masuk ni..hahhaha..

    ReplyDelete
  2. As Salam, trima kasih krn berkongsi. Sdg saya google tntang sesuatu yg boleh tutup bhgian bwh pintu, terjumpa entry Puan.

    Saya ingin bertanya, di mana Puan beli alat ini ya? Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelly : sy beli online je. Boleh search di Instagram; nama nye twin draft guard.

      Delete

Keep ur beautiful word here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jana Pendapatan

Labels

kNOw abOUt Me

My photo
You Welcome to visit my blog. Have nice reading and enjoy it. :)