Nuffnang me~

Tuesday, December 17, 2013

Jahit Pearl Bracelet di lengan

Assalamualaikum readers.

Dah lama tak update blog. Mana tak nye, dekat ofis je baru boleh update sebab ada PC. Sedap sikit menaip. Kalau guna handphone, tak feel la..hee

Hari ni nak share sikit antara kerja jahit manik @ pearl. Macam dalam tajuk post ni, jahit bracelet kan? Yup, betul la tuh.. siapa2 yang selalu jahit manik, mesti familiar bracelet tu apa. Sebenarnya, dah lama dah siap jahit bracelet ni cuma tak sempat nak share je. Hari tu banyak pearl terlebih untuk jahit veil. So, kita gunakan apa yang ada je untuk hasilkan something daripada membazir. Ye tak? ^_^

Jahit bracelet ni belajar dari buku. Memang dah lama teringin nak beli tapi sebab mahal, jadi postpone ajek.  Bila dapat tahu adik dapat kopun tuk buku tuh, memang grab the opportunity la nak borong buku yang minat. Hehe..

Jahitan bracelet ni kalau tak silap, boleh juga dibuat gelang, selain daripada jahit pada baju tapi untuk diri sendiri setakat ni, belum pandai lagi. Just cuba jahit pada baju je. Menggunakan Pearl dan 2 jarum adalah basis nya. Memang method asas jahit bracelet adalah menggunakan 2 jarum tapi ada penah tengok orang lain dah cuba jahit guna 2 jarum.

For me, susah kalau tengok tutorial je tapi tak cuba jahit. Dah cuba sendiri baru pandai..:D
Ni antara gambar jahit bracelet yang sempat di ambil sebagai rujukan sendiri (masa tu lah). Tak berapa detail la.

pix 1: Dalam proses jahitan

Proses yang menggunakan 2 jarum ni, kena fahamkan dan fokus la untuk beginners. Kalau dah lancar, tak la susah sangat. Cuma kena bersabar..hehe.

pix 2: the Output

Itu sahaja setakat ni. Hope siapa2 yang singgah baca, boleh la tinggalkan komen yang positif atau apa2 pertanyaan berkaitan. 

~until next post~

2 comments:

Keep ur beautiful word here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jana Pendapatan

Labels

kNOw abOUt Me

My photo
You Welcome to visit my blog. Have nice reading and enjoy it. :)